Standaard Trekkers

Filter resultaten Verwijder filters

Merk - 0 geselecteerd

Toon alle merken

Bouwjaar


Prijs (€)


Tellerstand (km)



Asconfiguratie - 0 geselecteerd

Toon alle asconfiguraties


Euronorm - 0 geselecteerd

Toon alle euronormen

Conditie - 0 geselecteerd

Toon alle condities


Zoekwoord



Brandstoftype - 0 geselecteerd

Toon alle brandstoftypes

Laadvermogen (kg)


Ledig gewicht (kg)


Totaalgewicht / GVW (kg)

Actieve filters:
9.028 resultaten
Ontvang dagelijks de nieuwste advertenties in uw inbox
Dankzij de e-mail alert mist u niets meer.
standaard trekkers
  • Privacy gegarandeerd
  • Gratis
  • Elk moment opzegbaar

Standaard trekkers

Voor nationaal transport zijn de trekkers vaak uitgerust met een dagcabine. Trekkers met een slaapcabine of globetrotter worden doorgaans ingezet voor internationaal transport. De koppelschotel die zich op het chassis van de trekker bevindt worden met opleggers aangekoppeld. Enkele bekende merken en modellen:

Scania: 124, 143, R500, R450 en G serie
Volvo: FH serie en FM serie
MAN: TGX, TGA en TGS
DAF: XF serie en CF serie
Mercedes Benz: Actros, Axor en Atego
Renault: T serie
Iveco: Stralis

Wet- en regelgeving milieu

Door steeds strenger wordende milieu eisen die per land en zelfs per stad kunnen afwijken is het aan te raden om te kijken naar trekkers die uitgerust zijn met een AdBlue tank. AdBlue reduceert in sterke mate de uitlaatemissie en kan er verder gereden worden op de zelfde tank.

Tol / mautplicht in Duitsland

In Duitsland wordt er een scheiding gemaakt tussen trekkers vanaf 7.500 kg GVW. Dit heeft alles te maken met de “mautplicht” ( tol) die dan gaat gelden op snelwegen en provinciale wegen.

Standaard en standaard

De standaard trekkers in Europa hebben de cabine boven de motor en zijn plat. De Amerikanen en Engelse noemen het ook wel een Cab over Engine (cabine boven motor) of sheer face (plat gezicht). Wat zij standaard trekkers noemen ( conventional cab) zijn juist de zogenaamde torpedo trekkers. Een trekker met een neus dus.