Koel-vries Oplegger

Bloemen, AGF-producten en andere bederfbare goederen behoude...meer

Verwijder filters

Uitrusting - 0 geselecteerd


Bouwjaar


Prijs (€)


Tellerstand (km)


Conditie - 0 geselecteerd


Motor

Brandstoftype - 0 geselecteerd


Euronorm - 0 geselecteerd


Transmissie - 0 geselecteerd

Assen

Aantal assen - 0 geselecteerd

Gewicht

Ledig gewicht (kg)


Laadvermogen (kg)


Totaalgewicht / GVW (kg)



Zoekwoord

1.189 resultaten
Ontvang dagelijks de nieuwste advertenties in uw inbox
Dankzij de e-mail alert mist u niets meer.
  • Privacy gegarandeerd
  • Gratis
  • Elk moment opzegbaar

Koel-vries Oplegger

Geconditioneerd transport is niet meer weg te denken uit onze hedendaagse samenleving. Koel-vries opleggers spelen een grote rol in de meeste (internationale) voedselketens. Uw gekoelde of diepgevroren boodschappen zijn gemiddeld al 3 keer vervoerd in een koel-vries oplegger voordat ze in de schappen liggen bij de supermarkt.

Koelmotoren

Koel-vries opleggers zijn voorzien van een koelmotor om de goederen tijdens de rit op de juiste temperatuur te houden. De meeste opleggers zijn uitgerust met een koelmotor die zowel op diesel als op stroom werkt.

Tijdens het rijden wordt de koelmotor aangedreven door de verbrandingsmotor. Daarnaast kan men de koelinstallatie aansluiten op krachtstroom tijdens een ferry-overtocht, of als de oplegger stilstaat op een vrachtterminal.

Deze traditionele koelmotoren moeten wel steeds vaker plaats maken voor koelmotoren van de nieuwste generatie. Zo worden opleggers steeds vaker uitgerust met hybride koelmotoren, dit om brandstofgebruik en geluidsoverlast tot het minimale te beperken.

Standaard koel-vries opleggers

Een standaard koel-vries oplegger is 13,6 meter lang, en voorzien van 3 starre assen met een draagvermogen van 9 ton per as. De binnenhoogte van een standaard koel-vries oplegger bedraagt maximaal 2,75 meter, zodat deze binnen de wettelijke maatvoering gekoppeld kan worden achter een standaard trekker.

Toepassingen

Veel koelopleggers worden gebruikt in de distributie van bijvoorbeeld levensmiddelen of bloemen. Doordat bloemen over het algemeen veel lichter zijn dan de meeste levensmiddelen worden deze vaak vervoerd in een koel-vries oplegger met 2 assen. Ook kleinere distributie opleggers worden vaak uitgerust met 2 of zelfs 1 as, al dan niet in combinatie met een laadklep.

In het internationale werk worden koel-vries opleggers met 3 assen verreweg het meest ingezet. Ook bij deze opleggers zien we steeds vaker dat ze uitgerust zijn met een laadklep, zodat de chauffeur een stuk eenvoudiger zelf kan laden en lossen.

Bekende merken van koel-vries opleggers zijn o.a Schmitz Cargobull, Krone, Lamberet, en Chereau.